loading...

خرید منزل د رترکیه

بازدید : 57
دوشنبه 23 فروردين 1400 زمان : 22:57

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در ترکیه است. البته لازم به ذکر است که شما با مبلغ 50هزار دلار، همانطور که نمی توانید در تهران و کلان شهر های ایران خانه و ملکی را بخرید، نمی توانید برای خرید ملک یا آپارتمانی در ترکیه به خصوص در کلان شهرهای آن اقدام کنید. در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید خانه در ترکیه، برآوردی از قیمت های مسکن در این کشور و مراحل خرید خانه را بیان می کنیم.

املاک در ترکیه

امروزه برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، بازار مسکن یکی از جذاب ترین و بهترین بازارها در کشور ترکیه است که با داشتن مزیت های بسیاری برای خریداران ملک، هرساله سرمایه گذاری بسیاری را از کشور های عربی و از جمله ایران به خود جذب می کند.

جالب است بدانید که مسکن یکی از پایه های اقتصاد کشور ترکیه است که سرمایه گذاری زیادی روی آن با هدف جذب سرمایه های خارجی شده است. کشور های خارجی به خصوص کشور های خاورمیانه اصلی ترین مشتریان بازار مسکن ترکیه را تشکیل می دهند که باعث رشد بخش ساختمان سازی و پویایی آن در این کشور شده است. استانبول، آنکارا، ازمیر از مهم ترین شهرها در خرید و فروش مسکن می باشند.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه یکی از روش های بسیار آسان و بدون دردسر برای دریافت اقامت این کشور است که می تواند با شرایطی، منجر به دریافت تابعیت سریع کشور ترکیه نیز شده و اقامت را برای خود فرد و افراد خانواده اش در کشور ترکیه مهیا کند.

نکته بسیار مهمی که باید در خرید خانه در ترکیه متوجه آن باشید، این است که شما می توانید با خرید خانه در این کشور اقامت ترکیه را اخذ کنید اما اگر مبلغ ملک خریداری شده کمتر از 250 هزار دلار باشد، نمی توانید به سرعت تابعیت این کشور را بدست آورید.

همچنین باید گفت از آنجایی که ترکیه اقتصادی پایدار دارد و به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته می شود، این کشور را می توان از بهترین موقعیت ها برای سرمایه گذاری، به خصوص در حوزه املاک دانست. سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه می تواند حتی در دراز مدت هم ارزش سرمایه را حفظ کند.

شرایط خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار

در مورد خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار باید گفت با این مبلغ به هیچ عنوان نمی توانید خانه ای در کلان شهر های ترکیه بخرید. در مورد خرید ملک در کشور ترکیه باید گفت این کار برای سه قشر از افراد با شرایطی که دارند، می تواند مناسب باشد که عبارتند از:

قشر اول: افراد دارای تمکن مالی که مبلغ خرید ملک می تواند بخش کوچکی از دارایی آن ها را در برگیرد. این افراد می توانند با هر انگیزه ای که دارند (دریافت اقامت ترکیه، زندگی در ترکیه، تفریح در ترکیه، اخذ شهروندی در ترکیه و …) ملکی را در این کشور بخرند و از مزایای آن بهره مند شوند.

قشر دوم: کسانی که در ترکیه مهاجرت کرده اند و با ثبت شرکت، استخدام در یک شرکت ترکیه ای و …. توانسته اند به یک درآمد پایدار در این کشور برسند. این افراد می توانند علاوه بر اینکه سرمایه ای از طریق کار و شغل خود جمع آوری کنند، پس از سال ها اقامت در این کشور، تابعیت آن را دریافت کرده و راحت تر برای خرید ملک اقدام کنند.

قشر سوم: دسته سوم شامل کسانی می شود که این افراد می توانند با 50هزار دلار + تسهیلات خرید ملک از جمله وام های بانکی مسکن ترکیه (که ممکن است برای اتباع کشور های دیگر نیز ارائه شود) و خرید ملک های اقساطی، به صورت قسطی به خرید ملک اقدام نمایند.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

برآوردی از قیمت املاک در ترکیه

پیرامون خرید ملک در ترکیه باید به قیمت های خرید خانه در این کشور اشاره نمود که عبارتند از:

میانگین قیمت ها برای خرید خانه در استانبول به ازای هر متر مربع آپارتمان در شهر استانبول در حدود 3961 لیر می باشد.

گران ترین قیمت خرید ملک در این شهر در مناطق گران قیمت می تواند تا 10646 و 47417 لیر نیز برسد.

کم ترین قیمت خرید ملک برای هر متر مربع در مناطق ارزان استانبول می تواند در حدود 2572 لیر باشد.

شما می توانید در بازار ملک در ترکیه از شهر های دیگر برای خرید ملک اقدام کنید تا هزینه کمتری بپردازید. به عنوان مثال می توان در ازمیر، خانه های سطح متوسط را با 3 هزار لیر به ازای هر متر مربع خرید.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

مراحل خرید ملک در ترکیه

در مرحله نهایی اگر برای خرید خانه در ترکیه تصمیم گرفته اید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا مبلغ پیش قسطی که با فروشنده ملک توافق کردید را بپردازید و آن را مکتوب کنید.

سپس مدارک دو طرف خریدار و فروشنده باید در یک بنگاه با حضور خود یا وکیل هایشان آماده بوده تا عملیات عقد قرار داد انجام شود.

در مرحله بعد سند انتقال ملکی (که به سند تاپو معروف است) بین دو طرف قرارداد شده که لازم است برای این کار مدارکی از جمله ترجمه گذرنامه دفتر اسناد، 3 قطعه عکس، تنظیم وکالت نامه رسمی، ثبت و گرفتن شماره مالیاتی باید در دسترس باشد. با امضا این سند، مالکیت خانه به طور رسمی به شما انتقال می یابد.

آمار خرید خانه در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

در گذشته هر فرد خارجی با خرید ملکی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌توانست شهروند ترکیه شود.

اما در سال‌های اخیر دولت ترکیه برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌های خارجی و کمک به افزایش ارزش لیر، این عدد را کاهش داده و خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250,000 دلار و حفظ آن به مدت سه سال می‌تواند منجر به اخذ شهروندی ترکیه شود.

در حال حاضر این پروسه سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود و دولت ترکیه برای کسب اطمینان خاطرخریداران، نظارت و کنترل بیشتری روی صنعت املاک ترکیه اعمال می‌کند تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

مرحله ۱ – ثبت نام در اداره‌ی مالیات

مرحله ۲ – باز کردن حساب بانکی در ترکیه

مرحله ۳ – پیدا کردن ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا

مرحله ۴ – خرید ملک در ترکیه

مرحله ۵ – دریافت مدارک لازم مالکیت

مرحله ۶ – درخواست برای دریافت اقامت شهروندی

در خرید ملک همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که انتخاب دفتر املاک و مشاوران معتبر از هر چیزی مهم تر است. محله های مناسب و خانه‌های درخور، احتیاج به جستجو و کسب اطلاعات فراوانی دارد.

چقدر طول می کشد تا پاسپورت ترکیه را دریافت کنید؟

این فرآیند معمولا ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا امکان شهروندی ترکیه و صدور پاسپورت ترک برای متقاضی اصلی سرمایه‌گذار و سایر اعضای خانواده فراهم شود.

مشروط بر این که تمام اسناد با دقت آماده شوند و به طور صحیح کارهای قبل و پس از سرمایه‌گذاری انجام شوند.

دقت داشته باشید آماده سازی درست مدارک با پشت‌کار و پی‌گیری انجام می‌شود. این را هم یادتان باشد که متقاضیان به زبان ترکی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

اگر درخواست شما با توجه به شرایط و محتوای قانون شهروندی ماده ۵۹۰۱ رد شود، می‌توانید در فرمانداری که نزدیک محل اقامت شما است، درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنید.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۲

خرید خانه در ترکیه ! چرا ایرانیان تمایل به خرید ملک در ترکیه دارند؟

تغییر قوانین مرتبط با کسب شهروندی در ترکیه در حالی بود که نرخ ارز در ایران رو به افزایش بود و قیمت دلار سال گذشته تا حدود ۲۰ هزار تومان هم رسید که البته بعد قیمت‌ها کاهش یافت.

کسب شهروندی کشور همسایه به واسطه خرید ملک با سرمایه‌ای کمتر از قبل و همچنین امکان سرمایه‌گذاری ارزی از طریق خرید ملک دو عامل مهمی بودند که عده‌ای از شهروندان ایرانی خرید خانه در کشوری مانند ترکیه را به کشور خودشان ترجیح دادند و خرید ملک در کشور همسایه افزایش یافت.

ساخت و ساز در ترکیه مطابق با استانداردهای جهانی

ساخت و ساز با استانداردهای جهانی و استفاده از نقشه‌های مدرن و متریال لوکس و برند در ساختمان‌های احداثی ترکیه به همراه امکاناتی نظیر:

استخر روباز و سرپوشیده

سالن‌های مجهز ورزشی

حمام ترکی

سالن‌های ماساژ

برنامه‌های مفرح ورزشی به همراه مربیان با تجربه

از دلایل مهم دیگری برای انتخاب ملک در ترکیه نزد ایرانیان است.

چنانچه در مقام مقایسه ارزش ملک ترکیه و ایران برایید خواهید دید، ملکی که یک ایرانی با ارزش ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون در ایران می‌خرد، در یک منطقه متوسط و بدون امکانات خاصی خواهد بود در صورتی که با این رقم در ترکیه علاوه بر داشتن ملکی ارزشمند، پاسپورت کشور ترکیه را نیز تصاحب خواهد کرد.

ایرانیان رکوردار خرید خانه در ترکیه!!

گزارش جدید مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ کلا ۱۲۷۸ منزل در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۴

اوج‌گیری خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان، حتی در دوران شیوع کرونا

آمارهای رسمی ترکیه حاکی از اوج‌گیری خرید خانه توسط ایرانیان در ترکیه، حتی در دوران شیوع کرونا است.

مرکز آمار ترکیه جمعه گزارش سه ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که می‌گوید ایرانیان در ماه مارس سال جاری، ۴۶۵ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده و در صدر لیست مشتریان خارجی مسکن ترکیه قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه ابتدایی، ایرانی‌ها ۱۸۶۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده اند.

ترکیه بهشت مردم اروپا و آمریکا

ترکیه بهشت مردم اروپا و آمریکا نیز هست.

چرا که به دلیل پایین بودن ارزش لیر ترکیه در مقایسه با دلار و یورو و پوند، هزینه‌های زندگی برای صاحبان این ارزها خیلی کم بوده است.

این به بدین معنی است که سفر به استانبول برای یک شهروند انگلیسی از سفر به شهرهای خود انگلیس احتمالا ارزان‌تر می‌شود.

در کنار این موضوع آب و هوای شگفت انگیز، مناظر زیبا، غذاهای خوشمزه، مکان‌های دیدنی‌ بی‌نظیر باعث می‌شود تا ترکیه را به کشورهای پرهزینه ترجیح دهند.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۳

مراحل خرید خانه در ترکیه و استانبول

برای خرید ملک، ابتدا باید ملک موردنظرتان را پیدا کنید که شاید این قسمت از کار بسیار زمان‌بر و مهم ‌باشد.

چنانچه در پیدا کردن ملک‌تان هنوز نتوانسته‌اید به نتیجه برسید روی کمک پین‌تاتی حساب کنید.

ما بر مبنای بودجه اعلامی ‌شما و نقطه نظراتتان می‌توانیم پیشنهادهای ارزشمندی به شما بدهیم.

خرید  منزل د رترکیه

بعد از انتخاب کردن ملک، سرمایه توافق شده را آماده کنید.

این نکته را هم باید مد نظر قرار دهید که حتما پیش از هر اقدامی باید به استانبول سفر کرده و ملک را از هر نظر بررسی کنید.

اینکه ملک سند داشته باشد و اسناد با جزئیات عنوان شده در دفتر ثبت زمین مطابقت داشته باشد و همچنین ملک بدهی نداشته باشد و دارای گواهی سکونت باشد.

پس از این مرحله، درباره نحوه پرداخت پول با طرف دیگر قرارداد توافق کرده و مبلغ اولیه برای حفظ ملک پرداخت می‌شود.

اگر امکان حضور در کشور ترکیه را ندارید، یک نفر به عنوان وکیل تعیین می‌کنید تا سند را امضا کند.

در زمان امضا، بیمه اجباری زلزله مورد نیاز است که باید سالانه آن را تمدید کنید.

هزینه‌های دیگری که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید به شرح زیر است:

هزینه‌های عملیاتی سالانه برای خرید ملک

هزینه‌های سالانه ملک مانند مالیات، مالیات بر تولید زباله، هزینه خدمات و سایر هزینه‌هایی که بسته به نوع ملک متفاوت است.

البته چنانچه از سازنده‌های مطرح و بنام خرید ملک را انجام دهید که معمولا ملک‌های نوساز را برای واگذاری به شما ارائه می‌دهند دردسر صورت‌حساب قبوض و برخی از استعلامات را نخواهید داشت.

پیشنهاد پین‌تاتی به شما خرید ملک نوساز در سیته‌های با امکانات نگهبانی، استخر و سالن‌های بدنسازی است که علاوه بر امکانات از امنیت بالایی برخوردار است.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۱

شرایط خرید خانه در ترکیه

برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به هنگام خرید خانه در ترکیه با مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و اراضی استان‌ها یا اداره ثبت زمین، در رابطه با مالکیت خانه مورد نظر، وضعیت حقوقی آن، وجود یا عدم وجود هر گونه تسهیلات یا وثیقه و توقیف بر روی سند، تحقیق کنید و مطمئن شوید.

فروش ملک در ترکیه (خانه، زمین، مغازه و مستغلات) تنها در دفاتر ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

پس از توافق با مالک برای خرید ملک، به دفاتر ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که انجام هر‌گونه خرید و فروش در جایی به غیر از دفاتر ثبت اسناد و املاک، هیچ‌گونه اعتبار و پشتوانه قانونی ندارد.

در هنگام خرید مواظب کلاهبرداران باشید.

توصیه می‌شود به هنگام خرید یا فروش هرنوع ملکی، نقل و انتقال پول به حساب فروشنده یا خریدار، در اداره ثبت اسناد و املاک به طور هم‌زمان انجام شود.

برای آگاهی بیشتر از قوانین خرید و اجاره ملک پین تاتی به شما پیشنهاد می‌کند تا یک سری به صفحه آخرین قوانین و شرایط خرید یا اجاره خانه در‌استانبول بزنید.

خرید-خانه-ترکیه-استانبول۲

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک درترکیه و استانبول

خرید خانه د رترکیه

همانطور که گفتیم در صورتی که ارزش ملک ما ۲۵۰هزار دلار باشد، می‌توانیم درخواست پاسپورت ترکیه بدهیم.

دریافت پاسپورت مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها این است که شهروندان ترکیه می‌توانند آسان‌تر و با ارائه صورتحساب تمکن مالی ویزای شینگن به کشورهای اروپایی را دریافت کنند.

از دیگر مزایای دریافت پاسپورت ترکیه دریافت وام‌های بالای بانکی برای خرید خانه، ماشین و… و همینطور حق بازنشستگی و داشتن اجازه کار و هزاران مزایای دیگر را می‌توان اشاره کرد.

تقریبا ۴۵ درصد کل منازل فروخته شده به خارجی‌ها در شهر استانبول، قلب اقتصادی ترکیه که سهمی ۳۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد، واقع شده است.

منطقه توریستی آنتالیا و پایتخت ترکیه، آنکارا در ردیف بعدی هستند.

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در ترکیه است. البته لازم به ذکر است که شما با مبلغ 50هزار دلار، همانطور که نمی توانید در تهران و کلان شهر های ایران خانه و ملکی را بخرید، نمی توانید برای خرید ملک یا آپارتمانی در ترکیه به خصوص در کلان شهرهای آن اقدام کنید. در این مقاله اطلاعاتی را در مورد خرید خانه در ترکیه، برآوردی از قیمت های مسکن در این کشور و مراحل خرید خانه را بیان می کنیم.

املاک در ترکیه

امروزه برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی، بازار مسکن یکی از جذاب ترین و بهترین بازارها در کشور ترکیه است که با داشتن مزیت های بسیاری برای خریداران ملک، هرساله سرمایه گذاری بسیاری را از کشور های عربی و از جمله ایران به خود جذب می کند.

جالب است بدانید که مسکن یکی از پایه های اقتصاد کشور ترکیه است که سرمایه گذاری زیادی روی آن با هدف جذب سرمایه های خارجی شده است. کشور های خارجی به خصوص کشور های خاورمیانه اصلی ترین مشتریان بازار مسکن ترکیه را تشکیل می دهند که باعث رشد بخش ساختمان سازی و پویایی آن در این کشور شده است. استانبول، آنکارا، ازمیر از مهم ترین شهرها در خرید و فروش مسکن می باشند.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

خرید خانه در ترکیه

خرید خانه در ترکیه یکی از روش های بسیار آسان و بدون دردسر برای دریافت اقامت این کشور است که می تواند با شرایطی، منجر به دریافت تابعیت سریع کشور ترکیه نیز شده و اقامت را برای خود فرد و افراد خانواده اش در کشور ترکیه مهیا کند.

نکته بسیار مهمی که باید در خرید خانه در ترکیه متوجه آن باشید، این است که شما می توانید با خرید خانه در این کشور اقامت ترکیه را اخذ کنید اما اگر مبلغ ملک خریداری شده کمتر از 250 هزار دلار باشد، نمی توانید به سرعت تابعیت این کشور را بدست آورید.

همچنین باید گفت از آنجایی که ترکیه اقتصادی پایدار دارد و به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته می شود، این کشور را می توان از بهترین موقعیت ها برای سرمایه گذاری، به خصوص در حوزه املاک دانست. سرمایه گذاری در بخش املاک ترکیه می تواند حتی در دراز مدت هم ارزش سرمایه را حفظ کند.

شرایط خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار

در مورد خرید خانه در ترکیه با 50هزار دلار باید گفت با این مبلغ به هیچ عنوان نمی توانید خانه ای در کلان شهر های ترکیه بخرید. در مورد خرید ملک در کشور ترکیه باید گفت این کار برای سه قشر از افراد با شرایطی که دارند، می تواند مناسب باشد که عبارتند از:

قشر اول: افراد دارای تمکن مالی که مبلغ خرید ملک می تواند بخش کوچکی از دارایی آن ها را در برگیرد. این افراد می توانند با هر انگیزه ای که دارند (دریافت اقامت ترکیه، زندگی در ترکیه، تفریح در ترکیه، اخذ شهروندی در ترکیه و …) ملکی را در این کشور بخرند و از مزایای آن بهره مند شوند.

قشر دوم: کسانی که در ترکیه مهاجرت کرده اند و با ثبت شرکت، استخدام در یک شرکت ترکیه ای و …. توانسته اند به یک درآمد پایدار در این کشور برسند. این افراد می توانند علاوه بر اینکه سرمایه ای از طریق کار و شغل خود جمع آوری کنند، پس از سال ها اقامت در این کشور، تابعیت آن را دریافت کرده و راحت تر برای خرید ملک اقدام کنند.

قشر سوم: دسته سوم شامل کسانی می شود که این افراد می توانند با 50هزار دلار + تسهیلات خرید ملک از جمله وام های بانکی مسکن ترکیه (که ممکن است برای اتباع کشور های دیگر نیز ارائه شود) و خرید ملک های اقساطی، به صورت قسطی به خرید ملک اقدام نمایند.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

برآوردی از قیمت املاک در ترکیه

پیرامون خرید ملک در ترکیه باید به قیمت های خرید خانه در این کشور اشاره نمود که عبارتند از:

میانگین قیمت ها برای خرید خانه در استانبول به ازای هر متر مربع آپارتمان در شهر استانبول در حدود 3961 لیر می باشد.

گران ترین قیمت خرید ملک در این شهر در مناطق گران قیمت می تواند تا 10646 و 47417 لیر نیز برسد.

کم ترین قیمت خرید ملک برای هر متر مربع در مناطق ارزان استانبول می تواند در حدود 2572 لیر باشد.

شما می توانید در بازار ملک در ترکیه از شهر های دیگر برای خرید ملک اقدام کنید تا هزینه کمتری بپردازید. به عنوان مثال می توان در ازمیر، خانه های سطح متوسط را با 3 هزار لیر به ازای هر متر مربع خرید.

خرید خانه در ترکیه با 100 میلیون تومان

مراحل خرید ملک در ترکیه

در مرحله نهایی اگر برای خرید خانه در ترکیه تصمیم گرفته اید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا مبلغ پیش قسطی که با فروشنده ملک توافق کردید را بپردازید و آن را مکتوب کنید.

سپس مدارک دو طرف خریدار و فروشنده باید در یک بنگاه با حضور خود یا وکیل هایشان آماده بوده تا عملیات عقد قرار داد انجام شود.

در مرحله بعد سند انتقال ملکی (که به سند تاپو معروف است) بین دو طرف قرارداد شده که لازم است برای این کار مدارکی از جمله ترجمه گذرنامه دفتر اسناد، 3 قطعه عکس، تنظیم وکالت نامه رسمی، ثبت و گرفتن شماره مالیاتی باید در دسترس باشد. با امضا این سند، مالکیت خانه به طور رسمی به شما انتقال می یابد.

آمار خرید خانه در ترکیه

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک

در گذشته هر فرد خارجی با خرید ملکی به ارزش حداقل یک میلیون دلار می‌توانست شهروند ترکیه شود.

اما در سال‌های اخیر دولت ترکیه برای جذب هر چه بیشتر سرمایه‌های خارجی و کمک به افزایش ارزش لیر، این عدد را کاهش داده و خرید ملک در ترکیه به ارزش حداقل 250,000 دلار و حفظ آن به مدت سه سال می‌تواند منجر به اخذ شهروندی ترکیه شود.

در حال حاضر این پروسه سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته انجام می‌شود و دولت ترکیه برای کسب اطمینان خاطرخریداران، نظارت و کنترل بیشتری روی صنعت املاک ترکیه اعمال می‌کند تا از بروز هر گونه تخلف جلوگیری شود.

مراحل خرید ملک در ترکیه

مرحله ۱ – ثبت نام در اداره‌ی مالیات

مرحله ۲ – باز کردن حساب بانکی در ترکیه

مرحله ۳ – پیدا کردن ملکی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار دلار آمریکا

مرحله ۴ – خرید ملک در ترکیه

مرحله ۵ – دریافت مدارک لازم مالکیت

مرحله ۶ – درخواست برای دریافت اقامت شهروندی

در خرید ملک همیشه این نکته را مدنظر داشته باشید که انتخاب دفتر املاک و مشاوران معتبر از هر چیزی مهم تر است. محله های مناسب و خانه‌های درخور، احتیاج به جستجو و کسب اطلاعات فراوانی دارد.

چقدر طول می کشد تا پاسپورت ترکیه را دریافت کنید؟

این فرآیند معمولا ۴ تا ۶ ماه طول می‌کشد تا امکان شهروندی ترکیه و صدور پاسپورت ترک برای متقاضی اصلی سرمایه‌گذار و سایر اعضای خانواده فراهم شود.

مشروط بر این که تمام اسناد با دقت آماده شوند و به طور صحیح کارهای قبل و پس از سرمایه‌گذاری انجام شوند.

دقت داشته باشید آماده سازی درست مدارک با پشت‌کار و پی‌گیری انجام می‌شود. این را هم یادتان باشد که متقاضیان به زبان ترکی مورد مصاحبه قرار می‌گیرند.

اگر درخواست شما با توجه به شرایط و محتوای قانون شهروندی ماده ۵۹۰۱ رد شود، می‌توانید در فرمانداری که نزدیک محل اقامت شما است، درخواست تجدید نظر خود را ثبت کنید.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۲

خرید خانه در ترکیه ! چرا ایرانیان تمایل به خرید ملک در ترکیه دارند؟

تغییر قوانین مرتبط با کسب شهروندی در ترکیه در حالی بود که نرخ ارز در ایران رو به افزایش بود و قیمت دلار سال گذشته تا حدود ۲۰ هزار تومان هم رسید که البته بعد قیمت‌ها کاهش یافت.

کسب شهروندی کشور همسایه به واسطه خرید ملک با سرمایه‌ای کمتر از قبل و همچنین امکان سرمایه‌گذاری ارزی از طریق خرید ملک دو عامل مهمی بودند که عده‌ای از شهروندان ایرانی خرید خانه در کشوری مانند ترکیه را به کشور خودشان ترجیح دادند و خرید ملک در کشور همسایه افزایش یافت.

ساخت و ساز در ترکیه مطابق با استانداردهای جهانی

ساخت و ساز با استانداردهای جهانی و استفاده از نقشه‌های مدرن و متریال لوکس و برند در ساختمان‌های احداثی ترکیه به همراه امکاناتی نظیر:

استخر روباز و سرپوشیده

سالن‌های مجهز ورزشی

حمام ترکی

سالن‌های ماساژ

برنامه‌های مفرح ورزشی به همراه مربیان با تجربه

از دلایل مهم دیگری برای انتخاب ملک در ترکیه نزد ایرانیان است.

چنانچه در مقام مقایسه ارزش ملک ترکیه و ایران برایید خواهید دید، ملکی که یک ایرانی با ارزش ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون در ایران می‌خرد، در یک منطقه متوسط و بدون امکانات خاصی خواهد بود در صورتی که با این رقم در ترکیه علاوه بر داشتن ملکی ارزشمند، پاسپورت کشور ترکیه را نیز تصاحب خواهد کرد.

ایرانیان رکوردار خرید خانه در ترکیه!!

گزارش جدید مرکز آمار ترکیه نشان می‌دهد که ایرانیان در چهار ماه ابتدایی سال ۲۰۱۹ کلا ۱۲۷۸ منزل در این کشور خریداری کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۴

اوج‌گیری خرید خانه در ترکیه توسط ایرانیان، حتی در دوران شیوع کرونا

آمارهای رسمی ترکیه حاکی از اوج‌گیری خرید خانه توسط ایرانیان در ترکیه، حتی در دوران شیوع کرونا است.

مرکز آمار ترکیه جمعه گزارش سه ماهه ابتدایی سال جاری را منتشر کرد که می‌گوید ایرانیان در ماه مارس سال جاری، ۴۶۵ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده و در صدر لیست مشتریان خارجی مسکن ترکیه قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش در سه ماهه ابتدایی، ایرانی‌ها ۱۸۶۴ واحد مسکن در ترکیه خریداری کرده اند.

ترکیه بهشت مردم اروپا و آمریکا

ترکیه بهشت مردم اروپا و آمریکا نیز هست.

چرا که به دلیل پایین بودن ارزش لیر ترکیه در مقایسه با دلار و یورو و پوند، هزینه‌های زندگی برای صاحبان این ارزها خیلی کم بوده است.

این به بدین معنی است که سفر به استانبول برای یک شهروند انگلیسی از سفر به شهرهای خود انگلیس احتمالا ارزان‌تر می‌شود.

در کنار این موضوع آب و هوای شگفت انگیز، مناظر زیبا، غذاهای خوشمزه، مکان‌های دیدنی‌ بی‌نظیر باعث می‌شود تا ترکیه را به کشورهای پرهزینه ترجیح دهند.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۳

مراحل خرید خانه در ترکیه و استانبول

برای خرید ملک، ابتدا باید ملک موردنظرتان را پیدا کنید که شاید این قسمت از کار بسیار زمان‌بر و مهم ‌باشد.

چنانچه در پیدا کردن ملک‌تان هنوز نتوانسته‌اید به نتیجه برسید روی کمک پین‌تاتی حساب کنید.

ما بر مبنای بودجه اعلامی ‌شما و نقطه نظراتتان می‌توانیم پیشنهادهای ارزشمندی به شما بدهیم.

خرید  منزل د رترکیه

بعد از انتخاب کردن ملک، سرمایه توافق شده را آماده کنید.

این نکته را هم باید مد نظر قرار دهید که حتما پیش از هر اقدامی باید به استانبول سفر کرده و ملک را از هر نظر بررسی کنید.

اینکه ملک سند داشته باشد و اسناد با جزئیات عنوان شده در دفتر ثبت زمین مطابقت داشته باشد و همچنین ملک بدهی نداشته باشد و دارای گواهی سکونت باشد.

پس از این مرحله، درباره نحوه پرداخت پول با طرف دیگر قرارداد توافق کرده و مبلغ اولیه برای حفظ ملک پرداخت می‌شود.

اگر امکان حضور در کشور ترکیه را ندارید، یک نفر به عنوان وکیل تعیین می‌کنید تا سند را امضا کند.

در زمان امضا، بیمه اجباری زلزله مورد نیاز است که باید سالانه آن را تمدید کنید.

هزینه‌های دیگری که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید به شرح زیر است:

هزینه‌های عملیاتی سالانه برای خرید ملک

هزینه‌های سالانه ملک مانند مالیات، مالیات بر تولید زباله، هزینه خدمات و سایر هزینه‌هایی که بسته به نوع ملک متفاوت است.

البته چنانچه از سازنده‌های مطرح و بنام خرید ملک را انجام دهید که معمولا ملک‌های نوساز را برای واگذاری به شما ارائه می‌دهند دردسر صورت‌حساب قبوض و برخی از استعلامات را نخواهید داشت.

پیشنهاد پین‌تاتی به شما خرید ملک نوساز در سیته‌های با امکانات نگهبانی، استخر و سالن‌های بدنسازی است که علاوه بر امکانات از امنیت بالایی برخوردار است.

خرید خانه در ترکیه و استانبول۱

شرایط خرید خانه در ترکیه

برای جلوگیری از هر گونه کلاهبرداری به هنگام خرید خانه در ترکیه با مراجعه به اداره کل ثبت اسناد و اراضی استان‌ها یا اداره ثبت زمین، در رابطه با مالکیت خانه مورد نظر، وضعیت حقوقی آن، وجود یا عدم وجود هر گونه تسهیلات یا وثیقه و توقیف بر روی سند، تحقیق کنید و مطمئن شوید.

فروش ملک در ترکیه (خانه، زمین، مغازه و مستغلات) تنها در دفاتر ثبت اسناد و املاک انجام می‌گیرد.

پس از توافق با مالک برای خرید ملک، به دفاتر ثبت اسناد و املاک مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که انجام هر‌گونه خرید و فروش در جایی به غیر از دفاتر ثبت اسناد و املاک، هیچ‌گونه اعتبار و پشتوانه قانونی ندارد.

در هنگام خرید مواظب کلاهبرداران باشید.

توصیه می‌شود به هنگام خرید یا فروش هرنوع ملکی، نقل و انتقال پول به حساب فروشنده یا خریدار، در اداره ثبت اسناد و املاک به طور هم‌زمان انجام شود.

برای آگاهی بیشتر از قوانین خرید و اجاره ملک پین تاتی به شما پیشنهاد می‌کند تا یک سری به صفحه آخرین قوانین و شرایط خرید یا اجاره خانه در‌استانبول بزنید.

خرید-خانه-ترکیه-استانبول۲

اخذ پاسپورت ترکیه با خرید ملک درترکیه و استانبول

خرید خانه د رترکیه

همانطور که گفتیم در صورتی که ارزش ملک ما ۲۵۰هزار دلار باشد، می‌توانیم درخواست پاسپورت ترکیه بدهیم.

دریافت پاسپورت مزایای زیادی دارد که یکی از آن‌ها این است که شهروندان ترکیه می‌توانند آسان‌تر و با ارائه صورتحساب تمکن مالی ویزای شینگن به کشورهای اروپایی را دریافت کنند.

از دیگر مزایای دریافت پاسپورت ترکیه دریافت وام‌های بالای بانکی برای خرید خانه، ماشین و… و همینطور حق بازنشستگی و داشتن اجازه کار و هزاران مزایای دیگر را می‌توان اشاره کرد.

تقریبا ۴۵ درصد کل منازل فروخته شده به خارجی‌ها در شهر استانبول، قلب اقتصادی ترکیه که سهمی ۳۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی کشور دارد، واقع شده است.

منطقه توریستی آنتالیا و پایتخت ترکیه، آنکارا در ردیف بعدی هستند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 17
  • بازدید کلی : 357
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی